Osnovna namjena ovih nadgradnji je transport i distribucija svježeg i zamrznutog mesa i mesnih prerađevina u zatvorenom prostoru sa zahtjevanom i kontrolisanom unutrašnjom temperaturom. Ove nadgradnje namjenjene su za transport kako paletiranih namjernica tako i mesa i mesnih prerađevina koji se transportuju kao viseći tovar (krovni utovar). U zavisnosti od potrebnog temperaturnog režima transporta namjernica razlikujemo više vrsta mesara koje se međusobom razlikuju samo po izolacionim svojstvima, tj. po klasi kojoj pripadaju (klasa B ili C).
Dužina x širina x visina: Po zahtjevu kupca, prilagođene su tipu vozila, njegovim konstruktivnimm karakteristikama i Zakonu o bezbjednosti saobraćaja – pravilnik o dimenzijama, ukupnim masama i opterećenju vozila.
Termoizolaciona nadogradnja je izrađena od sendvič panela, od najkvalitetnijih uvoznih komponenti. Konstrukciju panela čine spoljne poliesterske – laminatne obloge (GRP) i izolaciono jezgro od tvrde Styrofoam pjene (Styrofoam RTM GV X) izolacione gustine 40 kg/m³. Laminatna obloga sa spoljne strane je presvučena slojem poliestersklog gela (gel-coat) UV i vodotporan, koji je atestiran i zadovoljava sve uslove za kontakt i prijevoz prehrambenih proizvoda.
Debljine panela se određuju na osnovu termo-proračuna shodno zahtjevanim režimima transporta robe (klasa C ili B po ATP – europske regulative), odnosno za prijevoz zamrznutih (-20 ºC) ili svježih (0 ÷ 12 ºC) proizvoda, i proračuna mehaničkih karakteristika sklopa ”metodom konačnih elemenata”.
Posebna pažnja kod mesara poklanja se krovnim i bočnim panelima, obzirom da oni svojom konstrukcijom omogućavaju prenos krovnog nošenja na pod. Iz tog razloga krovni i paneli bočnih stranica ojačani su odgovarajućim čeličnim profilima neophodnih za krovno nošenje tereta. Ojačanja u njma tako su postavljenja da u sklopu zajedno sa samonosećim podom čine zatvorenu konstrukciju rama, čime je omogućeno krovno nošenje tereta.
Samonoseći pod, koji čini osnovu i daje, stabilnost, pouzdanost i trajnost konstrukcije nadogradnje izrađen je od polistirenske izolacione mase gustine 40 kg/m³, sa poprečnim ojačanjima na svakih 600 mm. Sa donje strane poda je poliesterska – laminatna obloge (GRP). Sa gornje strane na pod je postavljen višeslojni vodootproni šper, koji je presvučen završnim slojem od samonivelišuće dvokomponentne poliuretanske mase “Marothaan“ debljine 3-4 mm, koja je bez razređivača, antikorozivna, otporna na habanje, udare, hemijske i temperaturne uticaje i poseduje INO certifikat po kome zadovoljava propise za prevoz prehrambenih proizvoda.
Površina poda može biti ravna ili u protivkliznom izvođenju.
Pored ove standardne varijante izrađujemo i podove sa površinom od laminata ili aluminijumskog lima.
Spajanje – vezivanje konstrukcionih elemenata nadogradnje vrši se strukturnim aluminijumskim profilima tehnologijom ljepljenja jednokomponentnim poliuretanskim ljepkovima ’’BOSTIK’’ ili „SIKA“, sa kojima je izvedeno i zaptivanje – hermetizacija svih spojeva kako ne bi došlo do difuzije vode i vodene pare u izolaciono jezgro sendvič panela.
Sa zadnje strane nadogradnje spajanje krovnog, bočnih i podnog panela je izvršeno preko robusne konstrukcije rama zadnjih vrata izrađenog od nehrđajućeg čelika, također tehnologijom ljepljenja.
Nadogradnja je opremljena sa dvokrilnim zadnjim vratima (otvaranje 270º). Šarke, brave i galanterija na vratima su od nehrđajućeg čelika.
U prednjem zidu i krovu ugrađena su potrebna ojačanja – priprema za ugradnju rashladnog uređaja.
Po zahtjevu kupaca proizvodimo nadogradnje sa zahtjevanim brojem bočnih jednokrilnih i dvokrilnih vrata sa unutračnjim – potopljenim bravama i ostalim elementima galanterije od nehrđajućeg čelika.
Po potrebi unutrašnjost nadogradnje opremamo sa policama i odgovarajućim regalnim skladištem za smještanje robe.
Veza šasije vozila i nadogradnje ostvarena je preko odgovarajuće međušasije izrađene od hladnooblikovanih čeličnih profila, koji su međusobno spojeni vijcima–a ne klasičnim zavarivanjem.
Montažni elementi međušasije su zaštićeni protiv korozije novim postupkom tople galvanizacije za duži vijek – toplim cinkovanjem u skladu sa zahtjevima EN ISO 1461.
Toplo cinkovana međušasija je, osim izvanredne otpornosti na kooroziju, otporna i na dejstvo kamena i ostalih mehaničkih uticaja sa kolovoza.
Zbog odličnog vezivanja cink oksida na površinu na koju se nanosi, čini da pocinkovani elementi šasije imaju veću čvrstinu od konvencionalno primjenjenog i bojom zaštišenog čelika.
Pocinkovana šasija ne mora da se boji, ali može dekorativno biti obojena u bilo koju boju po izboru kupca.
Vodeći Evropski – Njemački proizvođač “Šmitz – Cargobull”, već nekoliko godina proizvodi priključna vozila po ovoj tehnologiji dajući desetogodišnju garanciju na antikorozivnu zaštitu šasije.
Nadogradnja je standardno obojena u bijelu boju RAL 9016, a može biti i po izboru – zahtjevu kupca.
Kao opcije gde je to potrebno i po zahtjevu kupca nudimo i sljedeće:
Za isporučeno vozilo sa nadogradnjom, sa ili bez ugrađenim dodatnim uređajima obezbjeđujemo, certifikat ovlaštene ustanove.